Min dag

Igår fick vi beskedet att farmor fått en hjärblödning o blivit körd till skukhuset. Åkte o hälsade på henne idag, i bilen på väg dit visste jag inte vad jag skulle föreställa mig.
När jag klev in i rummet kändes det bara konstigt, hon låg där o det kändes liksom inte som hon. Blek o svullen i ansiktet. Hon gjorde konstiga ljud ifrån sig o var inte vid medvetandet.. Så hade jag aldrig kunnat föreställa mig henne. Hon brukar alltid ha pappiljotter i håret eller ha det lockigt o vara målad med läppstift o ögonbrynspenna. När hon bara låg där satt jag o tänkte tillbaka flera år baklänges, vi brukade leka kurra gömma med henne när vi var små.. blev matade med glass o skrämda av alla hennes historier.. sist men inte minst brukade hon springa o gömma sig eller sätta på sig en nylonstrumpa över huvet o skrämma skiten ur oss! Det tyckte vi var roligt. Det är våran lite speciella farmor det.
När hon vaknar upp nästa gång kommer hon inte att vara sig riktigt lik..

Mor, Far o Thom var här o fika nyss, nu kollar jag på den rätte för Rosing som verkar ganska underhållande :P En risi frutti har slinkigt ner o nu ska jag gosa ner mig ordentligt i soffan! Hade fint :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Men usch och fy. de där lät inge kul :(

2009-02-25 @ 09:58:13
URL: http://hyttra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0