Höger eller vänster?

Här om dagen stog jag  med beslutsångest. Jag visste inte vad jag skulle ha på mig. Så är det varje dag i princip. Jag står i affären o vet inte om jag ska ta Fanta eller Cola, Klövers mjölk eller Arlas mjölk. Ska jag köpa en tröja vet jag inte vilken färg jag ska ta. Ja ska jag smaka en godis vet jag inte vilken jag ska ta i vissa fall heller. Det är inte alltid så jobbigt som det låter eftersom det är sån jag är. Men ibland önskar man bara att man visste på en gång. Att man gör valet o det känns bra sen. Vad kan gå fel annars menar jag? Det som kan hända är att man ångrar sig o det är ju inte hela världen, jag menar antingen så vet man det till nästa gång eller så går det att ändra på. men jag vet ju att väljer jag fel kläder en dag så fungerar inte dagen som den ska... Det är väl det man är rädd för antar jag, sitter man o dricker Fanta o känner att man skulle ha köpt Cola istället så åker man ju inte tillbaka o köper den där jävla Colan.
Men hur som helst så gör man ju antingen rätt eller fel. Det är inte värre än så antar jag. Ibland vet man om det men i andra fall får man inte veta, om man har gjort rätt eller fel. Om det hade varit bättre på det andra viset eller om man har gjort rätt från början? Ja det är ju en fundering som finns där när man står mitt emellan o inte vet varken ut eller in. Men man gör sitt val o intalar sig att det är rätt. Det är inte svårare än så!
 
                                        

                                                

Kommentarer
Postat av: Frida

du hittar alltid en bra lösning töffis! =)

2009-02-28 @ 16:13:45
URL: http://fritjan.blogg.se/
Postat av: Thompa

Du gjorde det ända rätta. Hur trist det än kan kännas!

2009-02-28 @ 19:02:22
URL: http://thompa.devote.se
Postat av: Therese

Fokusera på det du väljer o inte det du kunde ha valt! :)

2009-03-01 @ 11:28:15
URL: http://therrrese.blogg.se/
Postat av: Trogen Läsare

Upptatera!:P

2009-03-09 @ 19:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0