Tid att fundera

Det är nåt som jag alltid har tid med. När jag kör bil, duschar, hänger tvätt, lagar mat, pissar.. Ja ibland kan jag bara fastna för stunden o bli sittandes eller liggandes, kanske till o med ståendes o bara fundera. O det är ingen mer än jag som vet va fan jag funderar på, ibland så vet jag faktist inte själv va det är som rör sig i systemet där uppe. Jag kan komma in på spår som jag ibland undrar över ta mig fan.

Min senaste fundering var hur en råtta låter. Om den nu skulle få fram ett ljud ur sin strupe. En annan fundering jag hade när jag vek tvätt idag var att det är egentligen bra märkligt att håret blir grönt när man har egen brunn men inte tvätten. Det kan ju låta bra korkat det här, det är ju jävligt logiskt i det stora hela men man kan ju alltid tänka OM. Och just exakt nu kom jag att tänka på det här med pengar, dom kan ju egentligen aldrig ta slut o vi dör av svält när det går att tillverka mer? Pengar är ju ett materiellt ting menar jag.

Ibland spårar det ur totalt, jag funderar på saker folk har sagt eller gjort. Och jag ser det framför mig, det brukar sluta med att jag skrattar för mig själv o ibland måste jag ringa nån krake som jag kan skratta med ist.    
Ibland funderar jag även på saker som skrämmer mig själv. Jag funderar inte alltid på totalkorkade saker.
I vissa fall kan jag argumentera med mig själv. 

Det spelar på bra i min lilla etta. Det rör på sig. Om jag skulle för en dag dela med mig av alla dessa tankar, hur långt bortom flötet skulle jag då konstateras på en skala från Löa till ströss? Skulle jag hamna i Vasselhyttan eller kanske ända in i nån stackars stråssabos skithus?                      


Kommentarer
Postat av: Frida

haha towa du e bra rolig du! :) de e alltid välkommen hänar vettu! =)

2009-11-30 @ 14:01:11
Postat av: Frida

tillbaka igen!

2009-11-30 @ 17:24:43
URL: http://fritjan.blogg.se/
Postat av: Annis

hahahahahahahahahahahahahahaha. jag vet inte om jag klarar av detta skrattanfall.. :P

2009-12-02 @ 16:44:31
URL: http://hyttra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0