Stråssa bönder firar livet

Vi börjar på andra sidan Löa, knäpper upp cider o korkar upp vin. Spelar spel som bevisar att den ena är värre än den andra. Får för oss att dra ut på krogen, Frimis. Vi förvandlas till yra höns o försöker komma iväg innan det blir försent. På vägen ut till bilen ösregnar det o Alex gör allt för att inte slå ikull sig med kryckor i gips. Jag föreslår att vi kunde ha lånat mormors permobil..?
I bilen får jag syn på att det finns uppfällbara bord att ställa drickat på. En viss Hytter nappar på id'en o spiller ner bilen o sig själv med en halvliter vitt. Vi blir hysteriska, trycker platta i botten o mellanlandar hos mig där Hytter får byta om o vi hinner få med oss den sista skithusrullen vi äger för att klä in sätet med. Vi kunde ju ha lånat ett bilsäte från volvon?
Vi varvar iväg ännu en gång, nästa stopp lindesberg. Plockar upp Fridan o drar raka vägen mot frimis. Väl framme tittar jag så jag har allt med mig i väskan, tacka fan för det för där låg ju skithusrullen. Det hade ju inte sett så bra ut om jag hade fått upp den när jag skulle betala in mig o trasslat in mig själv o andra i skithuspapper. Till slut befinner vi oss på krogen, blöta, kalla o jävliga. Men lik fan var det väl trevligt.

                  

Kommentarer
Postat av: Frida

toppen kväll tyckte jag. =) haha skrattar som en tok när jag läser de du skriver towa. me like!;)

2009-10-18 @ 23:18:21
URL: http://fritjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0