Revaxör

Var vid doktorn idag o kolla örona igen. Jag har ju två helveten till örer. Det hon hade att säga var -Revaxör! Skräcken. Jag kände för stunden att jag ville ge bort en höger. Och vänster. För revaxör, det är ett skit. Men det kunde ju inte sköterskan hjälpa så hon slapp den där högern. Och vänstern med.
Revaxör var det ja. Lägga huvet på sne, dränka hörselgången. Det smäller till o sen är man döv för en stund. Sen sitter man där med dränkt hörselgång o ser ingenting höll jag på att säga. HÖR mena jag så klart. Och det väcks funderingar på om jag nånsinn kommer att få tillbaka hörseln igen: "är jag döv nu?"

Det är ett mörker, ända tills smäll nummer två är på plats. Då släpper det. Ja fy fan. Men den där flaskan är ju i det stora hela en hjälp. Flaskjävel ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0