Fördomar

Det är nåt jag o säkert många andra inte tål.
Man föds som en människa, väljer att vara sig själv. Förtjänar man att få stryk för det? Vi hjälper människor från andra länder till ett bättre liv men vissa tycker att "dom" ska bort? Vadå skulle dom ha stannat i sitt land o trampat på en mina o sprängts i tusen bitar? Är det så ni menar? Skulle världen se bättre ut då? Eller ska "dom" utrotas, skulle världen se bättre ut då? Kan en människas hudfärg eller liknande göra den till en sämre människa?

Är en homosexuell människa mindre värd än andra? För att den attraheras av killar ist för tjejer eller tvärt om. Vad är det som säger att det är fel? Kärlek som kärlek. Om en människa är bög, förtjänar han ingen kärlek då? Finns det ett facit gällande vem o hur vi ska älska varandra? Isf vill jag ha namnet på den gigantiska idioten som sitter o  trycker på det.

En människa med kolsvart hår o kläder med nitar, dom är ju knarkare o dom vill vi absolut inte ha som grannar. För dom ser ju ut som idioter o beter sig därefter? Låter det vettigt?
En rottweiler är farlig, dom säger att såna hundar biter ihjäl människor. O det har med rasen att göra? Låter det som att det stämmer? 

Jag ställer mig frågan, va fan äre frågan om? Vi lever väl inte efter nåt förbannat facit,  eller står det i bibeln hur  människor ska vara för att vara rätt eller fel?   Vad jag vet så finns det inget rätt o fel i hur en människa ska se ut, älska eller vara. Där emot finns det ju lagar som vi måste rätta oss efter men det är ju ett annat kapitel.

Peace, love and understanding you know


Kommentarer
Postat av: Thompa

Come on soldiaaaaaaaaaa=)

2009-09-25 @ 23:10:47
URL: http://thompasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0