Herr'n över Joanssons potatisland

Jag berättade nyss för Emil om den där första gången som jag egentligen fick lära mig visan om herr'n över joanssons potatisland. Stråssa skola, året var kring 98-99. Vi satte oss i en ring, ingen visste vad som komma skulle men vi fick ett varsitt papper med rubriken Herr'n över joanssonpotatisland. O sen satte kar'n igång o spela gittar, vi fick höra en melodi utan dess like o strängarna fick mer än dom tålde. Han stampa med foten o höja o sjöng den, högt o tydligt  om o om igen tills vi alla hängde på en efter en. "Först kommer joansson med hacka i hand o efter kommer alla hans baaaaaaaarn!!

Jag minns att jag kunde inte hålla ut, tårarna spruta o jag var nära att pissa på mig. Men tror ni han märkte det? Nej i det där oväsnet kunde jag lika gärna ha skjutit hej vilt med älgstudsarn utan att han hade reagerat! Fy fan, det glömmer jag aldrig.  O den där visan fick vi sen sjunga år efter år, om o om igen. Hahaha...

Kommentarer
Postat av: Frida

hahah de glömmer jag aldrig heller! haha =)

2009-11-01 @ 18:52:46
URL: http://fritjan.blogg.se/
Postat av: Emelie

HAHAHAHA, jag döööööör!:D

2009-11-01 @ 18:59:07
Postat av: Thompa

tror det ska vara hämd över Johanssons potatisland=)

2009-11-01 @ 20:50:22
URL: http://thompasblogg.blogg.se/
Postat av: Alex

haha ja herregud, gamla goa tiderna eller vad säger du, nu för tiden får man ju inte lära sig såna BRA låtar ;)

2009-11-02 @ 18:17:47
URL: http://aalexandratallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0