Grönt är fult!!

Nu förstår ni, nu är det dags igen. Älgjakts-veckan är här. Jag får kalla kårar. Fy fan. Jag sitter o slänger nån blick då och då på den där fula jävla ryggsäcken som står i hallen. Ni vet jaktryggsäcken. Den ska väl tydligen stå där hela veckan. Fast jag slipper väl se skiten om dagarna. Usch va irriterad jag blir! Jag blir så jävla irriterad. JAKTEN, den gör mig irriterad.
Jag har sån bra lust o ta bössan med mig ut i skogen o bara skjuta hej vilt rakt ut i luften. Både högt o lågt. Då finge det bli tomt på älg. Det kunde dom gott ha. Dom där så kallade jägarna. Nej men jag kan knappt nämna ordet jägare, hör ni inte hur det låter? JÄGARE? Va?!
Kära nån. Jag hoppas så innerligt på att karlspektaklet inte kommer hemsläpandes med fler likdelar! Jag glömmer väl aldrig hur det gick förra året. Han lyckades ha ihjäl en stackars krake. Och jag kommer aldrig glömma hur stolt han var/är. Jag kommer aldrig glömma hur föribannad jag var. Som jag har kämpat för att inte den där döskallen ska sitta på väggen. Jag kunde ju knappt vända ryggen åt så var det halvvägs uppe. Det är väl inget bårhus det här? O karln la sig o söv sen på kvällskvisten som att ingenting hade hänt! O då har han skjutit ihjäl en älg samma dag??
Ni kanske tycker jag låter elak, men det här med jakt. Det tycker jag är elakt. Det är nånting jag inte kan med. Om det kunde hållas på en.. ja va ska man säga.. livsnödvändig nivå eller nåt. Men det här med att göra det till en hobby..? Att älg efter älg ska jämnas med backen o blodet ska flyta.. sen är den nån som inte kan hålla bössan i styr o skadeskjuter..
Ja det är ingen rolig vecka det här. För den delen vill säga.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja,heja inga älghorn på väggen.... snyggt tryne du har på bild:)

2010-10-11 @ 14:08:29
Postat av: C

kloka ord :) fika någon dag? :)

2010-10-11 @ 21:31:52
URL: http://ceciliaadrienne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0